Vilniaus lopšelyje-darželyje „Aitvaras“ integruojami specialiuosius ugdymosi poreikius (SUP) turintys vaikai. Už SUP turinčių vaikų integravimą koordinuoja Vaiko gerovės komisija (VGK).
Mokyklos administracija kartu su VGK planuoja bendruomenės narių švietimą įtraukiojo ugdymo klausimais. Visi mokyklos mokytojai yra išklausę specialiosios pedagogikos ir psichologijos kursą (60 akademinių valandų), mokytojus konsultuoja pagalbos vaikui specialistai: socialinis pedagogas, specialusis pedagogas, psichologas, logopedas.
Pirminis vaiko specialųjų ugdymosi poreikių nustatymas mokykloje vykdomas vadovaujantis Pagalbos vaikui teikimo ir specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymo tvarkos aprašu.
Sėkmingam įtraukiojo ugdymo diegimui mokyklos bendruomenė pasirinko UNIVERSALAUS DIZAINO MODELĮ, kaip metodą tinkantį visiems ugdymo įstaigoje besiugdantiems vaikams. Universalaus dizaino modelio diegimo veiklas mokykloje koordinuoja socialinė pedagogė.
Mokykloje vykdomos prevencinės socialinio-emocinio intelekto ugdymo programos: Kimochi, Antras žingsnis bei Zipio draugai.
Rekomendacijos:
Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijos
Universalaus dizaino mokymuisi gairės
Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje