Vilniaus lopšelis-darželis „Aitvaras“

Telefono nr.
(8 5) 247 1748
Darbo laikas
6.30-18.30 val.

Projektas ,,žaidimai moko"

2019-10-21
PROJEKTASŽAIDIMAI MOKO“ Žaidimai ir vaikai – neatsiejami vieni nuo kitų. Šalia vaiko visada gyvuos žaidimas, šalia žaidimo – vaikas. Vieniems žaidimas yra svajonės perkėlimas į realybę, kitiems – beribis kūrybos laikas, dar viena dalis – žaisdami vaikai mokosi. Ž a i d i m a s – pagrindinė ikimokyklinio amžiaus vaikų veikla. Žaisdami vaikai įgyja žinių, išmoksta bendrauti. Kiekvienas amžiaus tarpsnis išugdo įvairius gebėjimus, todėl labai svarbu parinkti ugdomuosius žaidimus, kurie atitiktų vaikų amžių. Veikla turi būti įdomi, nei per lengva, nei per sunki. Vilniaus lopšelio-darželio „Aitvaras“ ugdytiniai dalyvauja ilgalaikiame respublikiniame projekte: „Žaidimai moko“, kurį inicijuoja Kelmės raj. Pedagoginė psichologinė tarnyba. Kuruojami Vilniaus lopšelio-darželio „Aitvaras“ vyr.logopedės Agnės Žiedelienės logopedinių pratybų metu ugdytiniai atlieka įvairias projekto paskirtas užduotis. Žaidžia – mokosi !  J P r o j e k t o    t r u k m ė –  2019 m. spalio 1 d. 2020 m. balandžio 1d. P r o j e k t o   t i k s l a s – pasitelkus žaidimus lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų, būdingi erdvės, laiko, regimojo suvokimo sutrikimai, neišlavėję riešo, rankų pirštų judesiai. Vaikai praleidžia svarbias ir nepastebi trūkstamų detalių, neranda skirtumų piešiniuose. Pasikeitus kūno padėčiai neretai sumaišo, kur yra viršus ir apačia, kairė ar dešinė, nepakankamai gerai orientuojasi popieriaus lape. Šie gebėjimai svarbūs ruošiant vaikus rašymo procesams, raidžių ir skaitmenų grafiniam suvokimui, orientavimuisi erdvėje. Logopedinių pratybų veiklos yra organizuojamos atsižvelgiant į organizatorių sudarytą programą, individualius ugdytinių poreikius, gebėjimus ir galimybes. Per šias veiklas vaikai atlieka įvairiausias užduotis, stebi vienas kito darbą, turi galimybę pastebėti, ką kitas daro neteisingai, pasitaisyti, patarti vieni kitiems, o svarbiausia – pajusti sėkmę, kai užduotis atliekama teisingai. Vaikams, turintiems kalbos ir kalbėjimo sutrikimų logopedinių pratybų metu ypač svarbu pajusti sėkmę, pasidžiaugti jei užduotis atlikta teisingai, kad suprastų  jog geba mokytis. Projektas labai naudingas, įdomus ir prasmingas. Jis padeda lavinti svarbias ikimokyklinio amžiaus vaikų kompetencijas: bendravimo ir bendradarbiavimo, kūrybiškumo, minties raiškos skatinimo. Dalyvavimas šiame projekte parodo, į ką reikia atkreipti dėmesį, su kokiais sunkumais susiduria ugdytiniai, ir kokias užduotis parinkti tobulinant tam tikras sritis. Svarbu ir tai, kad logopedinių užsiėmimų turinys yra paįvairintas naujomis užduotimis, o svarbiausia – vaikams linksma ir įdomu. Pasisemta daug patirties ir idėjų tolimesniems darbams. žaidimai moko