Vilniaus lopšelis-darželis „Aitvaras“

Telefono nr.
(8 5) 247 1748
Darbo laikas
6.30-18.30 val.

Viktorina ,,garsų karalystė"

2019-11-17
Kalba – tai langas į garsų pasaulį, tai neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Kalba mums leidžia bendrauti su kitais: dalytis žiniomis, mintimis, jausmais, prisiminimais. Ugdant vaikus, turinčius įvairių kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų, suprantame, kad vaikams labai svarbu užduotis pateikti kuo įvairiau ir įdomiau. Ieškant netradicinių, priimtinų ir įdomių vaikams ugdymo formų ir būdų, buvo inicijuota kalbos viktorina skirta skirtingų kalbių gebėjimų turintiems priešmokyklinukams. Viktorina, kaip ugdymo metodas, yra svarbus vaikų žinių patikrinimui, įvairių vaiko kompetencijų ugdymui. 2019 m. lapkričio 14d. Vilniaus lopšelyje–darželyje „Aitvaras“ vyko priešmokyklinukų, turinčių skirtingus kalbinius gebėjimus kalbos viktorina „Garsų karalystė“. Kalbos viktoriną organizavo ir vedė Vilniaus lopšelio–darželio „Aitvaras“ logopedė Agnė Žiedelienė ir Vilniaus lopšelio–darželio „Gabijėlė“ logopedė Ernesta Untulienė. Viktorinoje dalyvavo keturios komandos: iš Vilniaus l/d „Gabijėlė“, iš l/d „Saulėgrąža“ ir dvi komandos iš l/d „Aitvaras“. Viktorinos tikslas – skatinti ugdymo įstaigų bendruomenes bendrauti ir bendradarbiauti ieškant netradicinių ugdymo formų ir būdų bei jų pritaikymo ugdymo procese. Renginio pradžioje visus dalyvius pasveikino Vilniaus lopšelio–darželio ,,Aitvaras” „Vijurkų“ grupės ugdytiniai su dainele ,,Rudeniniai aitvarai”, pristatė edukacinį žaidimą „Arkliukai“. Kalbos viktorinos dalyviai kartu su varlytėmis Agne ir Ernesta atliko artikuliacinę liežuvio mankštą. Keliaudami, po „Garsų karalystę“ visi kartu pamankštino pirštukus žaisdami pirštukų žaidimus. Atlikus visas mankšteles prisistatė komandos ir komandų kapitonai. Dalyviai atliko įvairias užduotis (skiemenavimas, pirmo žodžio garso nustatymas, priešingi žodžiai, garsų diferenciacija, daiktų rūšiavimas pagal garsą, ketvirtas nereikalingas, žodyno turtinimas). Renginio pabaigoje visi dalyviai buvo apdovanoti dovanomis ir diplomais. Dalyviai buvo kupini laimės, gerų emocijų ir šiltų prisiminimų. Buvo naudinga bendrauti ir bendradarbiauti su kitos įstaigos specialiste organizuojant bendrą kalbos viktoriną. Tikimės, kad ši kalbos viktorina skirta priešmokyklinukų, turinčių skirtingus kalbinius gebėjimus, taps kiekvienų metų tradicija. Matydamos vaikų šypsenas, geras emocijas ir „pažadintą“ norą mokytis, suprantame, kad tai buvo naudinga ir pravartu.